Wat is content & storytelling?

Met content bedoel ik vooral de zaken die je op je site zet. Die zaken moeten relevant zijn voor je doelgroep. Ze moeten een duidelijk zicht geven op je kernactiviteiten. Ze moeten de aandacht van de mensen trekken, hierbij heb je tal van call-to-actions en triggers nodig. Denk hierbij aan vragen die gesteld worden op een site, waarvan je direct begint na te denken. Dit kan een probleem zijn bijvoorbeeld waar je al lang meezat en de oplossing niet van wist. Maar dit kan ook een knop zijn waar je met het doorklikken iets mee zal bereiken, bijvoorbeeld ik doe mee aan een onderzoek en krijg tal van gegevens uit de sector waar ik in te werk ben. De interesse lokken van mensen met een beperkt aantal lijntjes content is echt niet gemakkelijk. Je moet je houden tot de essentie.

Wanneer je een site hebt waar je gewoon wat informatie op wilt zetten. Over waar je mee bezig bent in je onderneming. Daar kun je aan storytelling doen. Maar daar ga ik mij hier nog niet te veel over uitweiden om het relevant te houden waar ik met mijn stage zit op dit moment.
Met storytelling heb ik het vooral over je verhaal tijdens een telefoongesprek. Ook daar moet je met veel rekening houden. Je kunt er niet vanuit gaan dat je gewoon je vragen kunt beginnen af te voeren op je gesprekspartner en dat je daar ver mee komt.. Een tip is hiervoor: je contactpersoon al wat te leren kennen, zoek hem op online. Kijk naar gezamenlijke interesses of overeenkomsten waar je over kunt praten. Maak je gesprek ook een verhaaltje. Vertel dus eerlijk waar je voor belt. Maak het relevant voor hem. Spring niet van de hak op de tak en ga vloeiend over van je ene onderwerp naar het andere. Laat ze in elkaar overvloeien.

Leave a comment