Drip-Marketing the power of Automation!

Automation, dat is de key van drip-marketing. Om het redelijk kort samen te vatten en niet al te ingewikkeld te maken zal ik hier wat meer over vertellen. Iedereen kent wel email-marketing, het merendeel van de mensen haat dit ook. Dat is het proces dat begint wanneer je je aanmeld op een nieuwsbrief of dergelijke op een website, daarna ontvang je om de zoveel weken / dagen mails. Drip-marketing is nog een stap verder, het is een slimmere manier voor bedrijven om mails te sturen omdat zo goed als alles automatisch gebeurd.
Je begint op dezelfde manier als de traditionele email campagnes, met een bepaalde pop-up op je website te voorschijn laten komen. Voordat je daarmee begint, moet je al een heel proces hebben vastgelegd met de zaken die je wilt bereiken en je interessant vindt. Zo kan je bijvoorbeeld controleren of mensen je mails openen. Degene die je mails openen, ontvangen andere mails dan de mensen die je mails verwijderen. Je stelt zelf in op welke tijdsfrequentie de mails verstuurd worden, een week later? een maand later? Maakt niet uit. Je kunt hier heel ver meegaan.

Je stelt de zaken die je belangrijk vindt op voorhand in en voor de rest hoef je niets meer te doen. Je doet ongeveer hetzelfde als de gewone email marketing maar hier krijg je er meer uit en moet je minder zelf doen. Je krijgt meer aandacht en kunt beter op de interesse van de klanten inwerken. Je bent dus uiteindelijk ook een beetje psychologisch bezig.
De Webkave helpt u graag hiermee verder, ik bekijk uw activiteiten die uw bedrijf uitoefent, uw doel, de content die u wil verspreiden. Dan kunnen we samen bepalen hoe we mensen via Drip Marketing gaan indelen in groepen.

Leave a comment

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.